Svašta se nešto pronađe na ovom internetu, reklo bi se svega ponajviše glupog i “kome ovo koristi” klipova. Međutim, šaltajući tako pred spavanje Instagram reels-e, naiđem na jedan klip gde čovek objašnjava kako funkcionišu stvari sa poznatim brendovima poput Lui Vitona, Gučija, Balensijage itd… Jeste li znali da svaki taj poznati modni brend ima više kolekcija a posebno se izdvaja kolekcija za siromašne? Da, da, dobro ste čuli. Samo siromasi pate od logoa na majici, da se vidi da se ima – a nema se.
Kada govorimo o svetu mode, brendiranje i lansiranje nove modne linije predstavljaju pravu umetnost. Pozadina ovog procesa često je obavijena velom tajne, ali danas ćemo zaviriti iza kulisa i istražiti kako modni brendovi funkcionišu kada je u pitanju kreiranje svojih kolekcija. Pitanje koje se često postavlja jeste da li svaki brend ima svoju “kolekciju za siromašne” i da li bogataši zaista ne kupuju odeću sa upečatljivim logoom.
Kreativni proces i lansiranje modnih linija
Lansiranje nove kolekcije nije samo stvar ubacivanja novih komada odeće u prodavnicu. To je dugotrajan proces koji počinje inspiracijom dizajnera. Dizajneri traže inspiraciju svuda – od umetnosti i muzike do ulične mode i putovanja. Nakon što se inspiracija pronađe, kreće se sa dizajniranjem komada.
Kada je reč o lansiranju, modni brendovi prate sezonski kalendar. To znači da se kolekcije obično dele na proleće/leto i jesen/zima. Brendovi prate trendove i prilagodjavaju svoje kreacije za datu sezonu. Dizajneri i timovi za razvoj proizvoda detaljno rade na svakom komadu – od izbora materijala do boja, kroja i detalja.
Da li postoji “Kolekcija za siromašne”?
Istina je da većina modnih brendova ima različite linije proizvoda kako bi zadovoljili širok spektar potrošača. Pored visoke mode, koja često nosi visoku cenu zbog rada koji je uložen u svaki komad, brendovi često imaju i pristupačnije kolekcije. Ovo omogućava ljudima sa različitim budžetima da pronađu komade koji odgovaraju njihovim finansijskim mogućnostima. E tu, baš tu, modni brendovi prave fantastičan potez – daju mogućnost da za relativno male pare dobijete što veći znak i logo.
Mit o logou: Da li bogataši izbegavaju vidljive logoe?
Jedan od popularnih mitova u modnom svetu je da bogati ljudi izbegavaju odeću sa upečatljivim logoom. Ovo nije uvek tačno. Ali i jeste. Dok neki preferiraju diskretnu luksuznu odeću bez vidljivih marki, drugi vole da pokažu prestiž svojih komada nošenjem odeće sa jasnim logoom. Zašto? Da bi dokazali svoju vrednost kroz “krpice”.
Poznato je da veliki brendovi imaju različite modne linije isključivo namenjene bogatašima koji ne žele upečatljive oznake, ta garderoba i aksesoari su najčešće jednostavni, klasični, napravljeni su od kvalitetnih materijala a cene su im vrtoglavo velike.
U suštini, svaki brend ima različite kolekcije kako bi privukao različite kupce. Od pristupačnih linija do visoke mode, svaki komad odeće ima svoju priču. I dok moda često nosi etiketu luksuza, ona je takođe umetnost i izražavanje stila, i dostupna je svima, bez obzira na budžet.
Moda je više od odeće – to je način na koji izražavamo svoju ličnost i pričamo priču o sebi. Bez obzira na to da li volite diskretnu eleganciju ili upečatljive logoe, vaš stil je jedinstveno izražavanje vas samih.
Ali jedno je sigurno, što smo siromašniji u duši, više se trudimo da pokažemo javnosti kako smo bogati materijalno. Što je veća pomama za brendovima, veći su i logoi na modnim komadima.