U prethodnom periodu uspešno su realizovane aktivnosti projekta „Učenici i roditelji kao akteri bezbedne školske klime: Empatija nije strana reč“, koji ima za cilj podizanje nivoa znanja i svesti o značaju prevencije vršnjačkog nasilja, a realizovan je pod pokroviteljstvom Kabineta ministarke bez portfelja Tatjane Macure, zadužena za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena.
Projekat je do sada realizovan kroz tri faze, a aktivnosti su sprovedene u saradnji sa stručnjacima
i edukatorima, privlačeći značajnu pažnju učenika, roditelja, nastavnika, direktora škola, kao i šire javnosti.
U prvoj fazi projekta održane su zdravstveno vaspitne edukacije i radionice na temu „Učenici kao akteri bezbedne školske klime“. Predavanja su bila organizovana sistematično i prilagođena uzrastu učenika osnovnih i srednjih škola. Teme su obuhvatale različite aspekte vršnjačkog nasilja: oblike i nivoe nasilja, njegove posledice po fizičko i mentalno zdravlje mladih, kao i načine za prevenciju i mrežu podrške za žrtve. Posebno je vrednovana inicijativa našeg pedagoga Ive Jevtić MA, kojom je implementirana interaktivna komponenta predavanja, koja je kroz pitanja, odgovore, igranje uloga i diskusiju omogućila aktivnu participaciju učenika.
Druga faza projekta bila je usmerena na edukaciju roditelja kroz radionice „Roditelji kao akteri bezbedne školske klime“. Učesnici su bili upoznati sa značajem njihove uloge u prevenciji vršnjačkog nasilja njihove dece i ulogom u izgradnji bezbednog školskog okruženja. Treninzi su bili posebno osmišljeni kako bi se naglasila važnost roditeljskih intervencija i vaspitnih pristupa u promociji nenasilnog ponašanja među decom. Radionice su izazvale pozitivne reakcije, roditelja i stručne javnosti.
Treća faza obuhvatila je organizaciju izložbe učeničkih radova na temu prevencije vršnjačkog nasilja. Učestvovao je veliki broj učenika iz srednjih stručnih škola, gimnazije, osnovnih škola iz grada Valjeva i okolnih opština, a učenici su imali priliku da kroz kreativne radove prenesu svoje poruke o važnosti empatije i nulte tolerancije na nasilje. Izložba je privukla veliku pažnju javnosti u našoj zajednici. Ova aktivnost je značajno doprinela podizanju svesti šire zajednice i promociji bezbedne školske klime.
Projekat „Učenici i roditelji kao akteri bezbedne školske klime: Empatija nije strana reč“ u svojoj dosadašnjoj realizaciji pokazao je da zajednički napori učenika, roditelja, nastavnika, pedagoga i stručnjaka mogu dovesti do značajnih pomaka u izgradnji bezbednog i podsticajnog okruženja. Uspešna realizacija ovih aktivnosti predstavlja primer dobre prakse koji može poslužiti kao inspiracija i drugim zajednicama.
Kako koordinator projekta, nastavnik Nikola Savić MA često kaže, EMPATIJA nikako ne sme biti strana reč, mora biti dobro poznata mladima, kako bi izgradili bezbednu sredinu za njihov pravilan rast i razvoj, bez vršnjačkog nasilja!