E, pa vreme je da pišemo malo ove teme oko hotela i čuda jer šta nam to dolazi? Pa raspust, naravno i šta onda, pa svi negde pohrlimo na odmore. I sve je to ok, uplatili smo već ili tek planiramo, bilo kako bilo oderu nas ti holeti sa svojim cenama, a realno, šta dobijemo? Hrana, spavanje i bazen. E, sad, ima tu par trikova koje možete da im tražite pa i sve na glavu da im se popnete imate pravo na to. Šalim se, naravno. Ali, ono što je najveći fazon je da neke od besplatnih usluga na koje imate pravo, većina hotela mudro ćuti, jer su besplatne! Ali, ne lezi vraže, ja vam sad kažem kako da im doakate i mirna Bačka, svima lepo. Bar da znate zašto ste im silne novce dali. E, tako.
Evo nekoliko korisnih trikova koje možete iskoristiti prilikom boravka u hotelu, a da vam ne koštaju dodatno:
- Dodatne jastuke i jorgane: Ukoliko vam je potrebna dodatna udobnost ili podrška za spavanje, većina hotela će vam rado dostaviti dodatne jastuke ili jorgane na zahtev.
- Toaletne potrepštine: Iako većina hotela obezbeđuje osnovne toaletne potrepštine poput sapuna i šampona, možete zatražiti dodatne proizvode za ličnu negu poput četkice za zube, paste za zube, pribora za brijanje i sl.
- Pribor za peglanje i fen za kosu: Ako vam je potrebno peglanje odeće ili dodatni fen za kosu, recepcija hotela obično ima ove predmete na raspolaganju za goste.
- Besplatni dodatni krevetni pribor: Ukoliko vam je potreban dodatni krevetni pribor (poput dodatnog prekrivača ili ćebeta), možete slobodno zatražiti od osoblja hotela.
- Pranje i peglanje odeće: Neke bolje kategorizovane i luksuznije opcije hotela ponekad nude besplatan servis pranja i peglanja ograničene količine odeće za goste.
- Razne opreme za bebe: Ukoliko putujete sa bebom, mnogi hoteli mogu obezbediti dodatne stvari poput kolevke, grejača za flašice, bebi-kade, ili stolice za hranjenje na zahtev.
- Razglednice i poštanske marke: Neke luksuznije opcije hotela mogu obezbediti besplatne razglednice ili poštanske marke kako bi olakšali slanje pisama ili razglednica.
- Korišćenje garaže ili parkinga: Ponekad se hotelski parking može koristiti besplatno, pa ako putujete sopstvenim automobilom, pitajte da li postoji mogućnost besplatnog parkiranja.
- Informativni materijali i turistički saveti: Obratite se recepciji za turističke informacije, mape grada ili bilo kakve dodatne savete o lokalnim atrakcijama. Mnogi hoteli imaju ovo na raspolaganju besplatno.
- Dodatne informacije i usluge: Ukoliko imate bilo kakve nedoumice ili zahteve, nemojte se ustručavati da se obratite recepciji hotela. Moguće je da vam mogu pružiti korisne informacije ili pomoć bez dodatnih troškova.
Idemo dalje:
Iskoristite besplatnu ponudu hrane
Proverite da li hotel uključuje doručak, ili ima radno vreme za koktele ili pristup salonu sa malim zalogajima.
Druge besplatne opcije za hranu u hotelima mogu uključivati besplatne grickalice i pića u spa centru ili smrznute poslastice i male zalogaje koji se periodično nude pored bazena.
Koristite usluge konsijerža
Šta je bre to?
Konsijerž je osoba koja je zadužena da hotelskim gostima realizuje specifične zahteve, kao što su, na primer, obezbeđivanje ulaznica za razne događaje, bukiranje letova, rezervisanje mesta u najtraženijim i najpoznatijim restoranima i slično. Prosto rečeno, konsijerž gostima pruža podršku i ispunjava želje, u granicama svojih mogućnosti, a često i preko njih.
Sprijateljiti se sa konsijeržom može biti od koristi jer bi oni mogli da vam pronađu karte za rasprodate predstave, rezervišu stolove u rezervisanim restoranima, organizuju proslave u poslednjem trenutku za posebne prilike, itd…
U najmanju ruku, recite im šta želite da radite tokom vaše posete. Možda imaju neke sjajne ideje koje ne biste pronašli u vodiču i obično vam mogu pomoći da shvatite i dosadnu logistiku.
Konsijerž će poznavati grad u kojem boravite iznutra i spolja, uključujući najbolje restorane i barove, pa čak i neke nekonvencionalne informacije kao što je gde pronaći aktivnosti i događaje van onoga što se nudi.
Nemojte se plašiti da postavljate zahteve!
Naravno, ne želite da preterujete sa zahtevima tokom svog boravka, ali postoji mnogo sjajnih opcija ugrađenih u iskustvo luksuznog hotela. Na primer, često možete tražiti određene vrste jastuka – ili čak prilagoditi ceo krevet, u nekim slučajevima.
Idemo dalje:
Upoznajte se sa besplatnim uslugama
Neki hoteli nude besplatne usluge čišćenja cipela, što može biti od koristi tokom dugog poslovnog putovanja ili šetnje. Luksuzni hoteli obično pružaju neverovatne usluge transfera kao što je vrhunski besplatni kućni automobil koji će vas odvesti bilo gde na maloj udaljenosti od sobe.
Postoji više načina da se koriste sve divne usluge koje hotel nudi. Uvek pitajte o potencijalnim nadogradnjama i besplatnim uslugama jer možda postoje neke koje se ne promovišu otvoreno.
Ne zaboravite na pogodnosti vaše kreditne kartice
Kada rezervišete lep boravak u hotelu ― ili bilo koju vrstu boravka u hotelu, u tom slučaju ― proverite svoje kreditne kartice i da li biste mogli da dobijete neke pogodnosti.
Postoje i kobrendirane kreditne kartice za određene hotelske lance, koje vam mogu dati dodatne bodove lojalnosti i brzi put do premium statusa vaše kartice.
Mali, ali zabavan trik: teretana u mnogim luksuznim hotelima ima besplatne flaše vode.
Rezervišite direktno i nastavite da proveravate cene
Da biste dobili najbolju uslugu, rezervišite direktno u hotelu.
Drugi način da dobijete najviše za svoj novac je da vidite da li možete dobiti bolju cenu.
Mnogi hoteli imaju fleksibilne politike otkazivanja, tako da nikada ne škodi redovno proveravati hotel da vidite da li se cena smanjuje. Ako se smanjuje, i još uvek možete da otkažete, onda otkažite i ponovo rezervišite po nižoj ceni.